salon kosmetyczny

Jaka reklama będzie najlepsza dla salonu kosmetycznego?

Działalność salonu kosmetycznego można rozwijać na wiele różnych sposobów, zastanawiając się jednak, jak reklamować salon kosmetyczny w pierwszej chwili za pewne przychodzi nam do głowy kampania o charakterze lokalnym. Pozwala ona na pozyskanie klientów z miasta oraz okolic, którzy będą w stanie fizycznie pojawić się w salonie i skorzystać z oferty proponowanych tutaj zabiegów. Kampania lokalna pozwala też wybić się ponad konkurencję i wypromować markę tak, aby stała się rozpoznawalna. W przypadku lokali stacjonarnych, szerzej zakrojone kampanie, które miałyby obejmować cały kraj na początku mogą mijać się z celem, chyba, że będzie zależało nam na pozyskaniu tych osób, które gdzieś w Polsce będą szukały salonu kosmetycznego w mieście, w którym działamy. Zazwyczaj jednak taka potrzeba pojawia się dopiero w momencie, kiedy rynek lokalny nie jest już dla nas wystarczający. Doskonałą kampanią na start jest reklama w mediach społecznościowych. Tym bardziej, że usługi kosmetyczne należą do takich, o których mówi się wiele w społecznościach i które się sobie wzajemnie poleca. Z taką kampanią można wystartować niemalże od razu.

Działamy w social media

Jakichkolwiek działań nie chcielibyśmy się podjąć, trzeba zacząć od stworzenia strony firmowej na danym portalu oraz zadecydowanie, czy kampanią będziemy zajmować się samodzielnie czy za pośrednictwem agencji. Profesjonalna agencja social media brandbay.pl na pewno będzie w stanie doradzić nam, z jaką częstotliwością działać, będzie też w stanie zaproponować nam regularną obsługę konta, na co być może nie będziemy mieć czasu. Pamiętajmy też o tym, że prowadzenie takiej kampanii w praktyce oznacza konieczność systematycznego generowania coraz to nowych treści, czas potrzebny na ich opracowanie, a także moderowanie pojawiających się pod postami komentarzy. Aby szybko zwiększyć zasięg publikowanych treści, można również skorzystać z płatnych form promowania postów. Bardzo wiele więc zależy od budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na ten cel.

Działamy w wyszukiwarce internetowej

Dobra agencja reklamowa za pewne podsunie nam jeszcze jeden pomysł na efektywną kampanię lokalną, a jest nim pozycjonowanie strony. Pozwala ono wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce internetowej na wcześniej ustalone, zdefiniowane słowa kluczowe, które na danym obszarze cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników. Dzięki pozycjonowaniu o istnieniu salonu z łatwością dowiedzą się także te osoby, które mieszkają na drugim końcu miasta i same raczej nie wpadłyby na to, aby odwiedzić nasz lokal stacjonarny. W przypadku pozycjonowania trzeba jednak odrobinę uzbroić się w cierpliwość, gdyż czas oczekiwania na pierwsze efekty prowadzonych działań to średnio 3-4 miesiące. Dobry pomysłem jest więc wystartowanie z dwoma różnymi kampaniami- jedna pozwoli już na starcie pozyskiwać dla salonu pierwszych zainteresowanych klientów, natomiast korzyści płynące z samego pozycjonowania będą mogły wspomóc nas nieco później.